За яких умов можна суміщувати обов’язки з охорони праці та пожежної безпеки

28 вересня 2016
3701
Середній бал: 5 із 5

Запитання

Відповідь

Роботодавець вирішує питання суміщення (сумісництва) обов’язків з охорони праці та з пожежної безпеки з огляду на кількість працівників на підприємстві та масштабів виробничої діяльності. Так, згідно з пунктом 1.4 Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 № 255, якщо на підприємстві працює менше 50 осіб, то функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва (суміщення) особи, які мають відповідну підготовку. Отже, за таких умов допустимо суміщувати й обов’язки з питань пожежної безпеки.

На підприємствах з кількістю працівників понад 50 осіб суміщення обов’язків з питань охорони праці заборонено. Проте з метою оперативного та ефективного прийняття рішень щодо усунення наслідків надзвичайних подій дозволено суміщення обов’язків, наприклад, з питань охорони праці та пожежної безпеки у разі надання роботодавцем керівникові служби охорони праці статусу заступника директора.

Чи може інженер з охорони праці працювати за суміщенням

Очевидно, що вимоги щодо керівника служби охорони праці не можуть повністю переноситись на заступника директора з охорони праці або інженера з охорони праці та пожежної безпеки, зокрема в частині оплати праці. Тобто, на заступника директора з охорони праці та інженера з охорони праці та пожежної безпеки не поширюється вимога статті 15 Закону "Про охорону праці", де зазначено, що керівники та спеціалісти служби охорони праці за своєю посадою і заробітною платою прирівнюються до керівників і спеціалістів основних виробничо-технічних служб.