Хто відповідає за безпеку дорожнього руху

3 березня 2020
1441
Середній бал: 5 із 5

Запитання

Коли на підприємстві потрібно створювати службу безпеки дорожнього руху? Які вимоги до її фахівців?

Відповідь

На підприємствах та в організаціях, що мають транспортні засоби (ТЗ), якщо їх експлуатують понад 50 осіб, вводять посаду фахівця з безпеки дорожнього руху, якщо понад 500 осіб — створюють службу безпеки дорожнього руху. Це стосується також міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та об’єднань. Таку норму містить частина друга статті 11 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 № 3353-ХІІ.

Примірне положення про організацію руху транспорту територією підприємства

Структура служби безпеки дорожнього руху, її чисельний склад залежить від середньооблікової чисельності водіїв згідно з додатками 1-3 до Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об’єднань, установ і організацій, затвердженого постановою КМУ від 05.04.1994 № 227 (далі — Постанова № 227). Щоб визначити кількість фахівців служби безпеки дорожнього руху, слід виходити зі збільшеної в 1,4 рази середньооблікової чисельності водіїв, зайнятих на пасажирських перевезеннях (п. 8 Постанови № 227).

Кваліфікаційні вимоги до працівників служб безпеки дорожнього руху підприємств автотранспортної галузі наведені у Випуску № 69 «Автомобільний транспорт» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженому наказом Мінтрансзв’язку від 14.02.2006 № 136 (далі — Випуск № 69).

Перевіряємо стан охорони праці на підприємствіА у Вас є всі необхідні документи?

Зокрема, начальник відділу організації безпеки дорожнього руху: освіта — повна вища відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); стаж роботи з організації безпеки дорожнього руху — не менше ніж два роки (п. 14 розд. І «Керівники» Випуску № 69).

Інженер з безпеки руху I категорії: освіта — повна або базова вища відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр); стаж роботи за професією інженера з безпеки руху II категорії для спеціаліста — не менше ніж два роки, для бакалавра — не менше ніж три роки.

Інженер з безпеки руху II категорії: освіта — повна, базова або неповна вища відповідного напряму підготовки (спеціаліст, бакалавр або молодший спеціаліст); стаж роботи за професією інженера з безпеки руху для спеціаліста — не менше року, для бакалавра або молодшого спеціаліста — не менше ніж три роки.

Інженер з безпеки руху: освіта — базова або неповна вища відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст); стаж роботи — вимог немає (п. 4 розд. І «Фахівці» Випуску № 69).

Автомобільні перевізники, які експлуатують 10 і більше ТЗ, мають організувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту з надання послуг автомобільного транспорту — раз на п’ять років; із питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки — раз на три роки. Порядок підвищення кваліфікації визначає центральний орган виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері транспорту (ст. 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-ІІІ).

Аптечка на підприємстві
Володимир Кострицязаступник начальника служби безпеки та надзвичайних ситуацій КП «Київпастранс» з охорони праці, представник Всеукраїнської громадської організації «Громадський комітет транспортної безпеки»
Смертність на дорогах могла б бути значно нижчою, якби водії володіли навичками домедичної допомоги потерпілим та мали аптечку з необхідними медичними засобами.