Оформлення на роботу співробітника-надомника

16 січня 2019
342
Середній бал: 5 із 5

Запитання

Як правильно оформити трудові відносити зі співробітником, який працює вдома?

Відповідь

Допуск до роботи такого працівника здійснюється після укладення з ним трудового договору.

Трудовий договір з надомниками рекомендується укладати в письмовій формі.

У такому разу чітко можна визначити всі основні й додаткові зобов’язання сторін. Зокрема, у договорі слід зазначити:

  • найменування підприємства-роботодавця;
  • адресу робочого місця надомника;
  • конкретні умови праці працівника та методи її обчислення;
  • перелік і види робіт, які виконуватиме співробітник;
  • порядок отримання завдань і звітування за виконану роботу;
  • умови оплати праці;
  • строк дії договору, якщо це строковий договір, або дату початку роботи за безстроковим договором;
  • адресу робочого місця надомника за місцем його проживання тощо.
Такий договір з працівниками-надомниками може бути як строковим, так і безстроковим, або навіть таким, що укладається на час виконання певної роботи (ст. 23 Кодексу законів про працю, далі – КЗпП).
Для оформлення на роботу працівник-надомник має, як і всі інші співробітники, написати заяву про прийом на роботу із зазначенням форми праці, а роботодавець — видати наказ (розпорядження) про його прийняття на роботу й ознайомити новачка під підпис.
Крім того, відповідно до ст. 24 КЗпП допуск працівника до роботи здійснюється після укладення з ним трудового договору й повідомлення органу ДФСУ про прийняття такого працівника на роботу. Це стосується також і працівників-надомників.

Скачатибланк повідомлення ДФС

Перед початком роботи працедавець повинен ознайомити надомника із:
До трудових книжок надомників також вносять запис про роботу в загальному порядку. Розірвання трудового договору з надомником також здійснюється у загальновстановленому порядку згідно з вимогами КЗпП.
Джерело інформації: ГУ Держпраці у Дніпропетровській області