Запитання
Як правильно оформити трудові відносити зі співробітником, який працює вдома?
Відповідь
Допуск до роботи такого працівника здійснюється після укладення з ним трудового договору.
Трудовий договір з надомниками рекомендується укладати в письмовій формі.
У такому разу чітко можна визначити всі основні й додаткові зобов’язання сторін. Зокрема, у договорі слід зазначити:
- найменування підприємства-роботодавця;
- адресу робочого місця надомника;
- конкретні умови праці працівника та методи її обчислення;
- перелік і види робіт, які виконуватиме співробітник;
- порядок отримання завдань і звітування за виконану роботу;
- умови оплати праці;
- строк дії договору, якщо це строковий договір, або дату початку роботи за безстроковим договором;
- адресу робочого місця надомника за місцем його проживання тощо.
Такий договір з працівниками-надомниками може бути як строковим, так і безстроковим, або навіть таким, що укладається на час виконання певної роботи (ст. 23 Кодексу законів про працю, далі – КЗпП).
Корисні статті про працевлаштування
Для оформлення на роботу працівник-надомник має, як і всі інші співробітники, написати заяву про прийом на роботу із зазначенням форми праці, а роботодавець — видати наказ (розпорядження) про його прийняття на роботу й ознайомити новачка під підпис.
Крім того, відповідно до ст. 24 КЗпП допуск працівника до роботи здійснюється після укладення з ним трудового договору й повідомлення органу ДФСУ про прийняття такого працівника на роботу. Це стосується також і працівників-надомників.
Скачатибланк повідомлення ДФС
Перед початком роботи працедавець повинен ознайомити надомника із:
- правилами внутрішнього трудового розпорядку;
- колективним договором;
- посадовою (робочою) інструкцією;
- провести інструктаж з охорони праці.
Джерело інформації: ГУ Держпраці у Дніпропетровській області