Організація СУОП на підприємстві

4 травня 2016
1849
Середній бал: 5 із 5

Державна служба України з питань праці (Держпраці) у листі від 18.12.2015 № 5820/0/4.4-06/6/ДП-15 роз’яснила питання щодо системи управління охороною праці (СУОП) на підприємстві.

Держпраці зазначає, що роботодавець повинен створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів та забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (стаття 13 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII).

Для цього роботодавець організовує функціонування СУОП, враховуючи всі фактори, які впливають на стан охорони праці, аби унеможливити виникнення небезпечних ситуацій.

Керівництво підприємства повинно визначити обов'язки, функції, розподіл відповідальності та підзвітності. Відповідальність та повноваження має бути задокументовано та доведено до відома відповідних осіб (розділ 4 OHSAS 18001:2010 «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги»).

Задокументувати конкретні повноваження працівника у сфері охорони праці можна в посадових інструкціях.

Держпраці наголошує, що Рекомендації щодо побудови, впровадження та удосконалення системи управління охороною праці, що були затверджені Головою Держгірпромнагляду 07.02.2008, носять виключно рекомендаційний характер. Тому при розробці власної системи управління охороною праці суб'єкт господарювання може лише опиратися на зазначені Рекомендації.

logo