Використання запобіжних поясів під час робіт з платформи автопідйомника

20 вересня 2014
1143
Середній бал: 5 із 5

Чи необхідно використовувати запобіжні пояси під час робіт з ремонту контактної мережі з робочої платформи автопідйомника телескопічного з гідравлічним механізмом? Чи треба на такі роботи оформлювати наряд-допуск?

Згідно з підпунктом 6.5.11 Правил будови і безпечної експлуатації підйомників, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 08.12.2003 № 232 (НПАОП 0.00‑1.36‑03), працівники, які виконують роботи з робочої платформи, мають працювати у захисних касках та із запобіжним поясом, пристебнутим до скоб або елементів конструкції робочої платформи. На виконання робіт підйомником поблизу повітряних ліній електропередавання передбачена видача наряду‑допуску за формою додатка 6 до зазначених Правил.

Згідно з пунктом 6.5.3 розділу 6.5 «Вимоги безпеки під час виконання робіт на висоті з підйомників» Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті, затверджених наказом Держгірпромнагляду від 27.03.2007 № 62 (НПАОП 0.00‑1.15‑07), конструкція робочої платформи має бути з місцями для кріплення карабінів запобіжних поясів працівників і фалів для інструменту.

Згідно з підпунктом 8.3.4 Правил охорони праці на міському електричному транспорті, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України від 21.08.2006 № 546 (НПАОП 60.2‑1.01‑06), роботи на контактних мережах, пристроях сигналізації, централізації, блокування та зв’язку, які проводять з площадок підйомників, що мають спеціальне огородження, роботами на висоті не вважаються.

Спеціальне огородження на площадці підіймача — це інвентарне захисне огородження, передбачене заводом‑виробником для площадки підіймача. Вимоги до перильного огородження встановлено підпунктом 4.2.3 ДСТУ ISO 14122‑2:2006 «Безпечність машин. Стаціонарні засоби доступу до машин. Частина 2. Платформи робочі й проходи» та розділом 7.1 ДСТУ ISO 14122‑3:2004 «Безпечність машин. Стаціонарні засоби доступу до машин. Частина 3. Сходи, драбини зі східцями й перила». Так, перила захисного огородження мають бути висотою не менше 1,1 м; мати середній елемент, бортову дошку та відстань між стояками (стійками) огородження — до 1,5 м. Якщо треба забезпечити доступ крізь перила, використовують хвіртку, яка сама зачиняється, поручень і перекладина якої мають бути на одному рівні з перилами, що прилягають до неї. Хвіртки мають автоматично зачинятися і відчинятися у напрямку платформи й замикатися на жорсткий упор, щоб працівник не міг відчинити їх поштовхом.

Перильне огородження має витримувати зосереджене горизонтальне навантаження 300 Н/м, помножене на відстань (у метрах) між осями сусідніх стояків. Оскільки площадка підіймача улаштована на мобільному засобі (автомобілі), то у зв’язку з можливістю динамічних навантажень, пов’язаних з пересуванням автомобіля, працівника на площадці забезпечують запобіжним поясом, який допускається закріплювати до елементів перильного огородження площадки (під час руху автомобіля).

logo