text
Служба охорони праці

Використання запобіжних поясів під час робіт з платформи автопідйомника

  • 20 вересня 2014
  • 915

Чи необхідно використовувати запобіжні пояси під час робіт з ремонту контактної мережі з робочої платформи автопідйомника телескопічного з гідравлічним механізмом? Чи треба на такі роботи оформлювати наряд-допуск?

Згідно з підпунктом 6.5.11 Правил будови і безпечної експлуатації підйомників, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 08.12.2003 № 232 (НПАОП 0.00‑1.36‑03), працівники, які виконують роботи з робочої платформи, мають працювати у захисних касках та із запобіжним поясом, пристебнутим до скоб або елементів конструкції робочої платформи. На виконання робіт підйомником поблизу повітряних ліній електропередавання передбачена видача наряду‑допуску за формою додатка 6 до зазначених Правил.

Згідно з пунктом 6.5.3 розділу 6.5 «Вимоги безпеки під час виконання робіт на висоті з підйомників» Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті, затверджених наказом Держгірпромнагляду від 27.03.2007 № 62 (НПАОП 0.00‑1.15‑07), конструкція робочої платформи має бути з місцями для кріплення карабінів запобіжних поясів працівників і фалів для інструменту.

Згідно з підпунктом 8.3.4 Правил охорони праці на міському електричному транспорті, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України від 21.08.2006 № 546 (НПАОП 60.2‑1.01‑06), роботи на контактних мережах, пристроях сигналізації, централізації, блокування та зв’язку, які проводять з площадок підйомників, що мають спеціальне огородження, роботами на висоті не вважаються.

Спеціальне огородження на площадці підіймача — це інвентарне захисне огородження, передбачене заводом‑виробником для площадки підіймача. Вимоги до перильного огородження встановлено підпунктом 4.2.3 ДСТУ ISO 14122‑2:2006 «Безпечність машин. Стаціонарні засоби доступу до машин. Частина 2. Платформи робочі й проходи» та розділом 7.1 ДСТУ ISO 14122‑3:2004 «Безпечність машин. Стаціонарні засоби доступу до машин. Частина 3. Сходи, драбини зі східцями й перила». Так, перила захисного огородження мають бути висотою не менше 1,1 м; мати середній елемент, бортову дошку та відстань між стояками (стійками) огородження — до 1,5 м. Якщо треба забезпечити доступ крізь перила, використовують хвіртку, яка сама зачиняється, поручень і перекладина якої мають бути на одному рівні з перилами, що прилягають до неї. Хвіртки мають автоматично зачинятися і відчинятися у напрямку платформи й замикатися на жорсткий упор, щоб працівник не міг відчинити їх поштовхом.

Перильне огородження має витримувати зосереджене горизонтальне навантаження 300 Н/м, помножене на відстань (у метрах) між осями сусідніх стояків. Оскільки площадка підіймача улаштована на мобільному засобі (автомобілі), то у зв’язку з можливістю динамічних навантажень, пов’язаних з пересуванням автомобіля, працівника на площадці забезпечують запобіжним поясом, який допускається закріплювати до елементів перильного огородження площадки (під час руху автомобіля).

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх актуальних подій у сфері охорони праці!

Освітні заходи
Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Знову це надокучливе спливаюче вікно!

Дратує? А Ви зареєструйтеся і спробуйте ще раз!

Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ шпаргалки для спеціаліста з охорони праці, інструкції з охорони праці, журнали реєстрацій інструктажів без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
і скачаю все