Витрати на охорону праці

8
Ефективність системи управління охороною праці в компанії в певній мірі залежить від достатності грошового та матеріального забезпечення. Статтею 19 Закону України «Про охорону праці» зобов’язано роботодавців заздалегідь передбачати джерела та бюджет покриття витрат, які виникають в галузі безпеки праці.

Порядок визначення розміру витрат закріплений у Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку заходів та засобів з охорони праці, витрати на здійснення та придбання яких включаються до витрат» від 27 червня 2003 р. № 994 (надалі за текстом – Перелік).

Зверніть увагу!

Всі компанії та суб’єкти господарювання, які користуються працею найманих робітників, зобов’язані відраховувати в бюджет витрат охорони праці мінімум 0,5% від фонду оплати праці за минулий календарний рік.

Централізоване фінансування охорони праці здійснюється також і на рівні держави. У державний та територіальні бюджети включаються кошториси витрат на фінансування превентивних заходів з охорони праці, реалізацію загальнодержавних, профільних та місцевих проектів, спрямованих на покращення умов праці та зниження частоти виробничого травматизму.

Відрахування компаній, що утримуються за рахунок бюджету, мають складати мінімум 0,2% від фонду оплати праці за минулий календарний рік. Джерела фінансування таких підприємств прописуються в державному або місцевих бюджетах.

Розміри витрат, нарахування яких пов’язано із закупівлею обладнання та пристроїв, які є складовими елементами виробничого процесу, виплати та компенсації співробітникам або інші витрати на охорону праці, які здійснюються на підставі Переліку, мають враховуватися у складі витрат одноразово.

У податкових та бухгалтерських звітах розмір асигнувань та реальні витрати на вказані цілі записуються в окремому рядку.

Основні групи витрат на поліпшення охорони праці

1. Приведення всіх напрямків промислової діяльності компанії у відповідність зі стандартами національного та міжнародного законодавства, що регулюють:

  • механізацію вантажно-розвантажувальних та інших тяжких робіт, а також робіт, пов’язаних із застосування шкідливих хімічних або радіоактивних речовин;
  • захист співробітників від удару електричного струму, дії напруги та розрядів блискавок;
  • здійснення робіт на висоті;
  • вимоги до справної роботи існуючого виробничого устаткування;
  • ремонт систем вентиляції, кондиціонування та очищення повітряних потоків в цехах та на робочих місцях;
  • забезпечення достатнього природного та штучного освітлення виробничих, адміністративних та побутових будівель, робочих місць, цехів, майстерень тощо;
  • розробку та обладнання маршрутів евакуації, аварійних виходів, тунелів, галерей; облаштування санітарно-побутових приміщень, робочих місць, технічних розривів;
  • впровадження централізованих систем раннього виявлення та попередження аварійних ситуацій, систем автоматичного та відділеного управління виробництвом, сигналізації та інших систем аварійного реагування.

2. Вжиття заходів для мінімізації негативного впливу небезпечних і шкідливих чинників на співробітників, модернізація та оптимізація виробничого процесу, впровадження новітніх технологій та закупівля кращого обладнання.

3. Оцінка робочих місць на відповідність регуляторним актам з охорони праці, дослідження рівня гігієни праці, ведення статистики виробничого травматизму та періодичності виникнення аварій.

4. Організація навчальних курсів, лекцій, інструктажів та практичних занять з безпеки праці, проведення атестації знань та професійних навичок співробітників.

5. Здійснення просвітницької роботи, поширення інформації про правила охорони праці, виготовлення методичних матеріалів, брошур, постерів, повчальних фільмів, колажів, надання консультацій та допомоги постраждалим співробітникам.

6. Придбання засобів особистого та колективного захисту робітників, таких як комплекти спецодягу, спецвзуття, мийні засобами, захисні маски та каски та інші аналогічні засоби безпеки в межах норм, установлених законодавством.

7. Закупівля харчових продуктів, обідів, норм молока та солоної води для забезпечення співробітників, які працюють у шкідливих умовах.

8. Організація та проведення первинного, регулярного і позачергового медичних оглядів співробітників, насамперед, тих, що залучені до виконання особливо важких та небезпечних робіт.



Ваша персональна добірка.

    Освітні заходи

    Освітні заходи

    Перевірте свої знання та здобудьте нові

    Взяти участь

    Інтернет-магазин

    Інтернет-магазин

    Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

    Живе спілкування з редакцією

    ЖУРНАЛИ ДЛЯ СПЕЦІАЛІСТА З ОХОРОНИ ПРАЦІ

    Розсилка





    © Служба охорони праці, 2017. Усі права захищено

    Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

    Свідоцтво про державну реєстрацію
    КВ 14788-3759 Р від 17.06.2008

    
    • Ми в соцмережах
    Позбутьтеся цього надокучливо вікна раз і назавжди!

    Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

    Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ форми, зразки та бланки документів з охорони праці без обмежень.



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    Що? Вже йдете? І не дочитаєте?





    Щоб повернутися до статті, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЯ НА ПОРТАЛІ. Це займе не більше 1 хв — натомість надалі читатимете ще більше статей, запитань та відповідей.



    У мене є пароль
    нагадати
    Пароль надіслано на пошту
    Ввести
    Я тут вперше
    І не відволікайтеся!
    Введіть ел. пошту або логін
    Неправильний логін або пароль
    Неправильний пароль
    Введіть пароль
    ×


    Запрошуємо 4 серпня на безплатний вебінар
    «Пожежна безпека на підприємстві: загальні вимоги»



    У програмі вебінару передбачений час для відповідей на ваші запитання.