Розслідування нещасних випадків, пов’язаних з ДТП

1047
Порядок службового розслідування ДТП: класифікація дорожньо-транспортних пригод, нормативне регулювання, комісія з розслідування, акти з висновками про нещасний випадок, пов`язаний з ДТП.

Відповідно до законодавства України в сфері охорони праці під нещасним випадком на виробництві розуміється певна обмежена в часі непередбачувана подія, якої може зазнати робітник внаслідок несподіваного збігу обставин у процесі здійснення останнім своїх службових обов’язків.

Загальна інформація та класифікація нещасних випадків, пов`язаних із ДТП

Дорожньо-транспортно пригодою визнається подія, що сталася за участі джерела підвищеної небезпеки (транспортного засобу), яка призвела до загибелі чи пораненні людей або завдала матеріальної шкоди.

Поєднання зазначених факторів, а саме факту травмування водія внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, якщо це пов'язано з виконанням ним службових обов'язків на підприємстві, вважається нещасним випадком на виробництві.

Для визначення правових наслідків дорожньо-транспортної пригоди необхідно чітко відрізняти типи аварій, пов’язаних з виробництвом, від інших типів аварій, що не відносяться до виробничого процесу.

Так, згідно з положеннями Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затв. Постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 30 листопада 2011 р. (далі – Порядок) до дорожньо-транспортних пригод на підприємстві слід віднести наступні:

  • ДТП, що трапилось з робітником в той час, коли він направлявся до будь-якого місця призначення для виконання виробничих завдань або просто перебував у транспортному засобі (наприклад, при чергуванні);
  • ДТП, скоєнні у процесі усунення наслідків катастроф, аварій, небезпечних випадків на підприємстві;
  • ДТП під час прямування робітника на або з роботи у транспортному засобі, власником якого є підприємство. При цьому, звертаємо увагу, що використання робітником автомобіля підприємства для власних цілей без відома відповідальних осіб підприємства не класифікується як дорожньо-транспортна пригода на виробництві.
  • ДТП з власним автомобілем особи, що використовувався нею для виробничих потреб або виконанні трудових завдань.

Не є дорожньо-транспортними аваріями на виробництві такі небезпечні випадки, які сталися за наступних умов:

  • особою було допущено правила безпеки роботи з транспортним засобом, здійснено його самовільний ремонт;
  • ДТП відбулось на професійних заїздах або автомобільних змаганнях, внаслідок чого постраждали водії, судді, глядачі та інші учасники;
  • фактором для спричинення ДТП стало стихійне лихо;
  • у діях водія наявні ознаки кримінального злочину;
  • учасниками ДТП є гужовий, велосипедний, інший самохідний транспорт, трактори тощо.

Порядок службового розслідування ДТП

Дорожньо-транспортні катастрофи, які з урахуванням зазначених вище ознак відносяться до виробничих аварій, потребують належного службового розслідування. Для проведення такого розслідування роботодавець зобов’язаний скликати спеціальну комісію з числа осіб, відповідальних за безпеку праці в компанії.

З метою перевірки обставин справи та надання об’єктивної оцінки скоєній аварії, комісія наділяється правом витребувати необхідні документи про дорожньо-транспортну пригоду від уповноважених державних органів. Для здійснення такої перевірки комісії необхідно установити всіх учасників катастрофи: як водіїв, так і осіб, які не були причасні до керування автомобілем. Наприклад, одним з основним первинних документів, що дає змогу встановити зазначену інформацію, є довідка про ДТП, складена органами патрульної поліції безпосередньо при виїзді на місце катастрофи.

Клопотання комісії про надання відповідних документів має бути задоволено державними органами у місячний строк.

Якщо по завершенню перевірки комісія дійде висновку, що дорожньо-транспортна пригода відноситься до виробничих нещасних подій, комісія повинна видати:

Підписані акти Н-5 і Н-1 надсилаються контролюючим органам з охорони праці для реєстрації та поставлення їх на облік.

Додатково, з урахуванням зібраних матеріалів перевірки роботодавець зобов’язаний скласти загальний висновок про обставини дорожньо-транспортної пригоди за формою Т-1 і протягом 3 календарних днів з моменту погодження його з контролюючими органами направити його примірники учасникам ДТП. 

Скачати бланк Висновок про аварію, катастрофу, пригоду (подію) на транспорті (форма Т-1):

Розслідування нещасних випадків, пов’язаних з ДТП

Розслідування нещасних випадків, пов’язаних з ДТП Повний текст статті читайте ТУТ



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Термінова стаття

Читайте у жовтневому Довіднику

«Господарські будівлі на прицілі у нових правил пожежної безпеки»

ЖУРНАЛИ ДЛЯ СПЕЦІАЛІСТА З ОХОРОНИ ПРАЦІ





© Служба охорони праці, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

Свідоцтво про державну реєстрацію
КВ 14788-3759 Р від 17.06.2008


  • Ми в соцмережах
Неее скачууу-єє-тьсяяя!

А Ви зареєструйтеся і спробуйте ще раз!

Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ шпаргалки кадровика, форми, зразки та бланки кадрових документів без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
і скачаю все
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Ось так просто підете і не дочитаєте?

Щоб повернутися до статті, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЯ НА ПОРТАЛІ.

Витратите не більше 1 хв — натомість продовжете читання без перешкод.



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
і дочитаю
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль