text
Служба охорони праці

Розслідування нещасних випадків, пов’язаних з ДТП

  • 17 лютого 2017
  • 2219

Порядок службового розслідування ДТП: класифікація дорожньо-транспортних пригод, нормативне регулювання, комісія з розслідування, акти з висновками про нещасний випадок, пов`язаний з ДТП.

Відповідно до законодавства України в сфері охорони праці під нещасним випадком на виробництві розуміється певна обмежена в часі непередбачувана подія, якої може зазнати робітник внаслідок несподіваного збігу обставин у процесі здійснення останнім своїх службових обов’язків.

Загальна інформація та класифікація нещасних випадків, пов’язаних із ДТП

Дорожньо-транспортно пригодою визнається подія, що сталася за участі джерела підвищеної небезпеки (транспортного засобу), яка призвела до загибелі чи пораненні людей або завдала матеріальної шкоди.

Поєднання зазначених факторів, а саме факту травмування водія внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, якщо це пов'язано з виконанням ним службових обов'язків на підприємстві, вважається нещасним випадком на виробництві.

Для визначення правових наслідків дорожньо-транспортної пригоди необхідно чітко відрізняти типи аварій, пов’язаних з виробництвом, від інших типів аварій, що не належать до виробничого процесу.

Так, згідно з положеннями Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затв. Постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 30 листопада 2011 р. (далі – Порядок) до дорожньо-транспортних пригод на підприємстві слід зарахувати такі:

  • ДТП, що трапилось з робітником в той час, коли він направлявся до будь-якого місця призначення для виконання виробничих завдань або просто перебував у транспортному засобі (наприклад, при чергуванні);
  • ДТП, скоєнні у процесі усунення наслідків катастроф, аварій, небезпечних випадків на підприємстві;
  • ДТП під час прямування робітника на або з роботи у транспортному засобі, власником якого є підприємство. При цьому, звертаємо увагу, що використання робітником автомобіля підприємства для власних цілей без відома відповідальних осіб підприємства не класифікується як дорожньо-транспортна пригода на виробництві.
  • ДТП з власним автомобілем особи, що використовувався нею для виробничих потреб або виконанні трудових завдань.

Не є дорожньо-транспортними аваріями на виробництві такі небезпечні випадки, які сталися за таких умов:

  • особою було допущено правила безпеки роботи з транспортним засобом, здійснено його самовільний ремонт;
  • ДТП відбулось на професійних заїздах або автомобільних змаганнях, внаслідок чого постраждали водії, судді, глядачі та інші учасники;
  • фактором для спричинення ДТП стало стихійне лихо;
  • у діях водія наявні ознаки кримінального злочину;
  • учасниками ДТП є гужовий, велосипедний, інший самохідний транспорт, трактори тощо.

Порядок службового розслідування ДТП

Дорожньо-транспортні катастрофи, які з урахуванням зазначених вище ознак відносяться до виробничих аварій, потребують належного службового розслідування. Для проведення такого розслідування роботодавець зобов’язаний скликати спеціальну комісію з числа осіб, відповідальних за безпеку праці в компанії.

З метою перевірки обставин справи та надання об’єктивної оцінки скоєній аварії, комісія наділяється правом витребувати необхідні документи про дорожньо-транспортну пригоду від уповноважених державних органів. Для здійснення такої перевірки комісії необхідно установити всіх учасників катастрофи: як водіїв, так і осіб, які не були причасні до керування автомобілем. Наприклад, одним із основних первинних документів, що дає змогу встановити зазначену інформацію, є довідка про ДТП, складена органами патрульної поліції безпосередньо при виїзді на місце катастрофи.

Клопотання комісії про надання відповідних документів має бути задоволено державними органами у місячний строк.

Якщо по завершенню перевірки комісія дійде висновку, що дорожньо-транспортна пригода належить до виробничих нещасних подій, комісія повинна видати:

Підписані акти Н-5 і Н-1 надсилаються контролюючим органам з охорони праці для реєстрації та поставлення їх на облік.

Додатково, з урахуванням зібраних матеріалів перевірки роботодавець зобов’язаний скласти загальний висновок про обставини дорожньо-транспортної пригоди за формою Т-1 і протягом 3 календарних днів з моменту погодження його з контролюючими органами направити його примірники учасникам ДТП. 

Скачати бланк Висновок про аварію, катастрофу, пригоду (подію) на транспорті (форма Т-1):

Розслідування нещасних випадків, пов’язаних з ДТП

Розслідування нещасних випадків, пов’язаних з ДТП Дізнайтеся більше про розслідування нещасних випадків

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх актуальних подій у сфері охорони праці!

Освітні заходи
Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Знову це надокучливе спливаюче вікно!

Дратує? А Ви зареєструйтеся і спробуйте ще раз!

Витратіть на РЕЄСТРАЦІЮ лише 57 секунд і СКАЧУЙТЕ шпаргалки для спеціаліста з охорони праці, інструкції з охорони праці, журнали реєстрацій інструктажів без обмежень.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
і скачаю все
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Стаття призначена для професіоналів!

Підтвердіть свій статус професіонала —пройдіть швидку реєстрацію. Після цього Вам будуть доступні:

• професійні матеріали сайту

• шпаргалки для безпомилкової роботи

• вебінари та презентації від найкращих експертів з охорони праці

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І продовжити читання
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль