Інструкція з охорони праці для покоївки

27 серпня 2020
1342
Середній бал: 5 із 5
юрист-практик, експерт з питань охорони праці

Інструкція з охорони праці для покоївки є нормативним документом, що містить обов’язкові вимоги з охорони праці для покоївки при виконанні робіт згідно з її обов’язками.

Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці для покоївки (далі — Інструкція) є документом, що містить вимоги з охорони праці для покоївки при виконанні нею обов’язків згідно з кваліфікаційним розрядом. 

1.2. Інструкція розроблена відповідно до таких нормативних актів:

1.3. Покоївкою може працювати особа, яка досягла 18-річного віку, має повну або базову загальну середню освіту та фахову освіту відповідного напряму, пройшла навчання з безпечних методів і прийомів ведення робіт, а також пройшла вступний інструктаж з питань охорони праці та первинний інструктаж на робочому місці й не має протипоказань до виконання обов’язків за станом здоров’я.

1.4. Виконуючи свої обов’язки, покоївка повинна:

  • прибирати номери згідно з прийнятою періодичністю, здійснювати миття та дезінфекцію підлоги, вікон, дверей, меблів тощо;
  • замінювати постільну білизну, рушники та своєчасно поповнювати і контролювати наявність необхідних засобів гігієни, матеріалів тощо;
  • приймати замовлення від мешканців на побутові послуги та забезпечувати їх своєчасне виконання;
  • у разі несправності меблів, телевізора, холодильника, телефонного апарату, освітлювальних приладів, сантехнічного та іншого обладнання номерів своєчасно подавати заявку диспетчеру служби готельного господарства для проведення ремонту;
  • при виявленні зіпсованого мешканцями майна та обладнання готелю невідкладно інформувати про це диспетчера служби готельного господарства;
  • раціонально використовувати інвентар, забезпечувати його збереження та утримання в належному стані;
  • слідкувати за безпечністю перебування в номерах мешканців, гостей та збереженням  їхнього майна;
  • керуватися вимогами правил внутрішнього трудового розпорядку, інструкцій з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки; 
  • дотримуватись правил особистої гігієни;
  • не приступати і не виконувати роботу у стані алкогольного, наркотичного або медикаментозного сп’яніння, у хворобливому або стомленому стані;
  • їсти та відпочивати тільки у спеціально відведених для цього місцях;
  • знати місця розташування аптечки та первинних засобів пожежогасіння і вміти користуватися ними.

1.5. Під час роботи на покоївку можуть впливати такі шкідливі виробничі фактори, як:

  • слизька чи пошкоджена поверхня підлоги;
  • токсична та подразнювальна дія на органи дихання, шкіру та слизові оболонки хімічних речовин;
  • травмування гострими краями чи задирками поверхонь, які прибираються;
  • недостатнє освітлення робочої зони;
  • ураження електричним струмом;
  • інші негативні фактори.

1.6. Покоївка забезпечується спецодягом та засобами індивідуального захисту згідно  з умовами колективного договору та з урахуванням нормативів, встановлених для підприємств сфери готельного господарства.

Хто відповідає за видачу працівникам ЗІЗ

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Перед початком роботи покоївка повинна:

  • дізнатись у працівника, якого змінює, відомості про несправності обладнання та інші нештатні ситуації, що трапились під час попередньої зміни;
  • одягнути спецодяг і спецвзуття;
  • оглянути робоче місце, підходи до робочої зони, прибрати непотрібні речі, розташувати належним чином інвентар та матеріали;
  • перевірити справність кранів гарячої і холодної води, стан поверхонь, які необхідно прибирати, робочого інвентарю та інших пристроїв, наявність хімічних засобів та термін їх придатності тощо;
  • перевірити справність розсувних драбин (стрем’янок);
  • переконатись візуально у відсутності пошкоджень електричних пристроїв та запобіжних пристосувань.

2.2. Про виявлені несправності електропроводки, обладнання, інвентарю та про інші недоліки покоївка повинна поінформувати адміністратора чи диспетчера служби готельного господарства для вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.  

3. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Покоївка зобов’язана виконувати тільки ту роботу, яка їй доручена та щодо якої вона проінструктована.

3.2. Під час виконання обов’язків покоївка повинна:

  • використовувати для роботи лише справне обладнання, пристосування  та інвентар;
  • упевнитися, що місце виконання робіт достатньо освітлене;
  • перевозити інвентар, мийні та інші засоби для прибирання, білизну тощо в інвентарних візках чи контейнерах;
  • дотримуватись технологічних вимог, постійно слідкуючи за відсутністю гострих країв, задирок, цвяхів тощо під час протирання стін, меблів та інших поверхонь;
  • уникати перегріву двигуна електропилососа при його використанні;
  • протирати електричні розетки, вимикачі та інші електричні пристрої лише сухою ганчіркою;
  • дотримуватись правил безпеки під час приготування мийних і дезінфікувальних розчинів, використовувати лише ті мийні засоби, що мають сертифікат відповідності;
  • в установлені терміни провітрювати й дезінфікувати санітарно-побутові приміщення;
  • закінчивши працювати з електропристроями, вимкнути їх з електромережі та поставити на спеціальну підставку;
  • перевіряти під час миття вікон надійність кріплення віконних рам і склопакетів;
  • негайно повідомляти адміністратора готелю про виявлені забуті відвідувачем у номері речі.

3.3. Під час прибирання приміщень слід дотримуватися таких вимог:

  • інвентар для прибирання приміщень (щітка або віник, відро, швабра, тримач із подовженою ручкою тощо) повинен бути промаркований та зберігатися в закритих спеціальних місцях;
  • інвентар для прибирання туалетів зберігається окремо в спеціально виділеному місці.

3.4. Не дозволяється:

  • допускати сторонніх осіб на своє робоче місце;
  • доторкатись до відкритих струмопровідних частин електричних пристроїв та оголених проводів;
  • використовувати невідомі мийні засоби без етикетки та інструкції з використання;
  • мити віконні склопакети з підвіконня;
  • протирати скло, якщо воно має тріщини або сколи чи хитається;
  • використовувати драбину (стрем’янку) на слизькій підлозі без підстраховки іншого працівника;
  • проводити вологе прибирання електричних пристроїв під напругою;
  • здійснювати дезінфекцію туалетів та душових приміщень без використання гумових рукавичок;
  • зберігати відкритими хімічні речовини та розчини;
  • залишати без догляду увімкнені електроприлади;
  • пересувати електроприлади, а також вимикати їх з електромережі шляхом смикання за провід;
  • захаращувати матеріалами і відходами приміщення та підходи до них.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Після закінчення роботи необхідно відключити від електроживлення електроприлади.

4.2. Упорядкувати робоче місце, прибрати інвентар, засоби індивідуального захисту, мийні та дезінфікувальні засоби, помістивши їх у відповідні місця для зберігання.

4.3. Передати в встановленому порядку зміну іншому працівникові.

4.4. Зняти спецодяг і взуття, очистити їх від  бруду, помістити в окреме місце для зберігання.

4.5. Умитися (прийняти душ), переодягнутися.

4.6. Повідомити адміністратора про всі несправності та інші надзвичайні події, які трапилися під час роботи, а також про вжиті заходи.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виникненні аварійних ситуацій (замикання електропроводки, задимлення, поява сторонніх звуків, запахів та ін.), які можуть призвести до травмування людей, покоївка зобов’язана негайно відключити відповідне обладнання та вжити заходів щодо ліквідації небезпечної ситуації. Також слід негайно проінформувати про подію, що сталася керівництво.

5.2. У випаду пожежі необхідно:

  • викликати пожежно-рятувальну службу, зазначивши адресу об’єкта, де трапилось загоряння та своє прізвище;
  • вжити заходів щодо гасіння пожежі протипожежними засобами, які є в наявності.

5.3. Якщо стався нещасний випадок, а також при раптовому захворюванні  необхідно:

  • усунути дію на організм потерпілого небезпечних та шкідливих факторів, які загрожують його здоров’ю і життю;
  • надати потерпілому невідкладну домедичну допомогу, а в разі потреби викликати швидку медичну допомогу.

5.4. В усіх випадках необхідно виконувати вказівки керівництва щодо усунення наслідків аварійної ситуації.

logo