Порушення у сфері праці: штрафи

1076
З 1 січня 2015 року для роботодавців було запроваджено штрафні санкції за порушення в сфері праці. Проте цілий рік штрафи не застосовували, адже не було визначеного порядку їх накладення. Цьогоріч же Кабмін вніс зміни до постанови «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення» від 17.07.2013 № 509, визначивши порядок притягнення роботодавця до відповідальності за порушення у сфері праці

Законодавством передбачено, що право накладати штрафи мають винятково:

  • Голова Держпраці та його заступники;
  • начальники управлінь і відділів Держпраці та їх заступники (з питань, що належать до їх компетенції);
  • начальники територіальних органів Держпраці та їх заступники (далі — уповноважені посадові особи).

Зверніть увагу, що державні інспектори з питань праці не мають права накладати зазначені штрафи. Вони проводять перевірки щодо додержання законодавства про працю та зайнятість населення і у разі виявлення порушення складають відповідний акт. Повноваження приймати рішення про розгляд справи щодо накладення штрафу має уповноважена посадова особа Держпраці.

Отже, в основному підставою для накладення штрафу є акт про виявлення порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складений Державним інспектором з питань праці під час перевірки роботодавця. Проте законодавством передбачено й інші підстави.

Визначено, що справу про накладення штрафу розглядають у 15-денний строк з дня прийняття рішення про її розгляд. Не пізніше ніж за п’ять днів до дати розгляду Держпраці має письмово (рекомендований лист, телеграма, телефакс, телефонограма) повідомити роботодавця про розгляд справи. Також повідомлення можна вручити представникам роботодавця.

Зазвичай справу про накладення штрафу розглядають за участю представника роботодавця. Проте якщо роботодавцю належно повідомлено про розгляд справи, але під час розгляду його представник відсутній і немає обгрунтованого клопотання про відкладення розгляду, то справу можна розглядати й без представника роботодавця.

Рішення про накладення штрафу фіксують у постанові, яку складають у двох примірниках за формою, встановленою наказом Мінсоцполітики «Про затвердження форми постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами Державної служби України з питань праці» від 02.02.2016 № 67. Один примірник залишають у Держпраці, другий — надсилають роботодавцю протягом трьох днів. Роботодавець має право оскаржити постанову про накладення штрафу у судовому порядку.

Протягом одного місяця з дня прийняття постанови роботодавець має сплатити штраф і повідомити про це Держпраці чи її територіальний орган.

Крім сплати штрафу, роботодавець зобов’язаний усунути порушення законодавства про працю.



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Спробуйте безплатно

Безплатний презентаційний номер е-журналу «Довідник спеціаліста з охорони праці» — чудова можливість ознайомитися з ним та оцінити актуальність і корисність публікацій. Завантажуйте та читайте!


Розсилка





© Цифрове видавництво MCFR, 2016. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

0 44 586 56 06
0 800 212 012 (callback)

Бухгалтерам бюджетних організацій рекомендуємо відвідати портал «Головбух: Бюджет»


  • Ми в соцмережах